Personlig utveckling Österslätt

Personlig utveckling Österslätt

Har du någon gång tänkt på vad personlig utveckling faktiskt innebär? Vill du förstå vad det betyder i praktiken och hur du kan använda det i din vardag? Bor du i eller i närheten av Österslätt kan du kontakta mig för Personlig utveckling och flera andra tjänster!

Ett gratis förslag!

Personlig utveckling i Österslätt - Boka tid idag

See the Life in U hjälper dig att hitta nya sätt att hantera stress och konflikter

I min roll är jag utbildad konsult i Bioneuroemoción® och jag erbjuder personliga samtal online för att hjälpa dig att identifiera de bakomliggande orsakerna till det du upplever som känslomässig konflikt. När vi arbetar tillsammans bjuds du in till en annan vinkel som stöttar dig i att bli mer aktiv i hur du möter dina utmaningar och dessutom fördjupa din förståelse för Personlig utveckling och liknande områden. Hur tror du att det skulle kännas att börja se dina utmaningar ur ett större perspektiv Syftet är att bidra till mer känslomässigt välbefinnande och en hållbar personlig utveckling. Bioneuroemoción® är ingen psykoterapi utan inriktar sig på personlig utveckling och du kan ta del av detta även om du bor i till exempel Österslätt.

See the Life in U

Ett fokus på välmående och personlig utveckling!

Jag har en lång akademisk resa med diplom, master och 17 års studier Du betalar alltid per konsultation Boka tid för din konsultation i dag

Hur går allt till?

Hej kära kund,Oavsett om du är i Österslätt eller i andra områden runtomkring kan du komma till mig Davinia för en Bioneuroemoción ® konsultation.

 

Jag vill börja med att säga grattis till att du valt att leta efter ett sätt att må bättre att förstå dig själv och att utvecklas som en mer medveten människa.Det gör stor skillnad när vi får fler medvetna ögonblick i våra liv❤.

Jag vill gärna ge dig en bild av vad en konsultation går ut på.Känslor är ett sätt för kroppen att kommunicera med det som finns runt omkring.Känslor är viktiga för att vi ska kunna agera och uppträda i vår vardag.Problemet kommer när det inte finns någon synlig orsak till att dessa känslor aktiveras du vill göra något men känslorna låter dig inte göra det du vill.Det kan ta formen av blockeringar rädslor överdrivna reaktioner beteenden du inte förstår upprepningar av felaktiga beslut med mera.När du försöker gå åt ett håll men känslorna hela tiden knuffar dig åt ett annat.

 

En session är i grunden uppbyggd kring tre olika delar:

1. Varför du kommer till konsultationen: Du sätter ord på det du upplever som din utmaning. Det du först kallar problemet är inte alltid det verkliga problemet våra psykiska försvar gör att vi skyddar oss själva genom att inte se allt direkt. Min roll är att tillsammans med dig synliggöra sanningen bakom de berättelser du har skapat. Hur gör vi det Din kropp ljuger aldrig.Jag kommer att ställa frågor och titta på ditt kroppsspråk NPL teknik.Det hör till att obehag kan dyka upp just innan sanningen blir tydlig.Du får stöd av mig under hela samtalet du behöver inte ha kontroll själv hela tiden.Psykiska försvar är en del av processen och vi kommer att hantera dem tillsammans.Jag hjälper dig att sätta ord på försvaren så att du själv kan upptäcka dem❤

2. När den verkliga orsaken kommer fram utforskar vi vilket budskap den har till dig. Du får en ny förståelse för den här delen av dig själv. Du kommer att se hur den informationen kom till dig och du blir medveten om delar av dig själv som du inte känt till men som ditt undermedvetna visste om.

3. Vi undersöker hur denna insikt påverkar ditt nuvarande liv och hur du kan upptäcka nya vägar vidare ur ditt problem💚🌱

 

Jag vill också förmedla de viktigaste riktlinjerna som gäller under en Bioneuroemoción ® konsultation:

1. Undvik att tala om allt runtom det vi arbetar med. Svara bara konkret på mina frågor. Om du känner att du vill berätta om mycket runt omkring så är det ett helt normalt försvar. Det är viktigt för processen att du svarar direkt på frågorna.

2. Prata i nuform och fokusera på det som faktiskt hände. Försök undvika ett språk fyllt av förklaringar analyser och värderingar. Försök beskriva situationen som rena fakta utan att anta att jag redan förstår hela sammanhanget. Om du faller in i förklaringar påminner jag dig vänligt det är helt naturligt. .

3. Det är helt normalt att du kan känna obehag under vårt arbete. Det pekar på att vi får kontakt med känslor som varit undanträngda sedan länge. Jag lämnar dig inte ensam i processen jag vet av egen erfarenhet hur det kan upplevas. Du är omhändertagen under processen och om du vill pausa eller avsluta lyssnar jag alltid på det. Jag går bara så långt som du själv väljer att gå just nu.

 

Känslor är till för att kännas och uttryckas.När vi inte uttrycker dem kan de fastna som undvikande beteenden känslomässig obalans eller kroppsliga symtom.Smärtan har du redan gått igenom det som är kvar är minnet och minnet kan vi möta från en annan vinkel.På så sätt kan något tungt kännas lättare mindre färgat av förbittring och ibland fyllt av ny värme och kärlek💚🌱

 

Jag är tacksam för att du låter mig följa dig i din process kring Personlig utveckling och självkännedom.Det finns ett liv du längtar efter och det väntar tålmodigt på dig😉

Med stor omtanke,

Davinia Andersson

innehavare av Master i Bioneuroemotion®

Låt mig hjälpa dig att reda ut dina tankar idag

Ett gratis förslag!