Personlig utveckling Kårtorp

Personlig utveckling Kårtorp

Känner du dig osäker på vad personlig utveckling egentligen är? Vill du få en tydligare bild av vad det innebär och hur du kan jobba med det i ditt eget liv? Bor du i eller i närheten av Kårtorp kan du kontakta mig för Personlig utveckling och flera andra tjänster.

Ett gratis förslag!

Personlig utveckling i Kårtorp - Boka tid idag

Konsult i stress och konflikthantering på See the Life in U

Jag är en professionell konsult i Bioneuroemoción® där jag erbjuder samtal online för att tillsammans med dig utforska orsaken till dina känslomässiga konflikter. När vi arbetar tillsammans öppnas en möjlighet till ett bredare perspektiv som gör att du kan ta en mer aktiv roll i att hantera dina svårigheter och samtidigt lära dig om Personlig utveckling och närliggande frågor. Hur tror du att det skulle kännas att börja se dina utmaningar ur ett större perspektiv Målet är att främja ditt känslomässiga välbefinnande och din personliga utveckling. Bioneuroemoción® är ingen psykoterapi utan inriktar sig på personlig utveckling och du som finns i till exempel Kårtorp kan enkelt ta del av detta online!

See the Life in U

Välmående och personlig utveckling i vardagen!

Jag har lång utbildning med diplom, master och 17 år av studier Du betalar alltid per konsultation Boka din tid redan i dag

Hur går det till och vad behöver jag tänka på?

Hej du fina,Bor du i Kårtorp eller rör dig i andra närliggande områden är du hjärtligt välkommen till en Bioneuroemoción ® konsultation med mig Davinia.

 

Jag vill börja med att säga grattis till att du valt att leta efter ett sätt att må bättre att förstå dig själv och att utvecklas som en mer medveten människa.Vi mår alla bra av fler medvetna ögonblick i livet❤.

Därefter vill jag förklara lite mer om vad själva konsultationen handlar om.När känslor dyker upp är det ett tecken på att kroppen talar med sin omgivning.Känslor behövs för att vi ska kunna fatta beslut och agera på det som händer.Det blir svårt när du inte förstår varför känslorna är så starka men de ändå hindrar dig från att gå dit du vill.Det kan handla om känslomässiga blockeringar olika rädslor överdrivna reaktioner beteenden du inte känner igen eller att du gång på gång tar beslut som inte blir bra.När du har ett tydligt mål men dina känslor leder dig någon annanstans.

 

En konsultation brukar vara uppdelad i 3 delar:

1. Anledning till konsultationen: Du sätter ord på det du upplever som din utmaning. Det du först kallar problemet är inte alltid det verkliga problemet våra psykiska försvar gör att vi skyddar oss själva genom att inte se allt direkt. Min uppgift är att hjälpa dig att se sanningen bakom det du omedvetet döljer för dig själv. Hur går det till Din kropp ljuger aldrig.Jag ställer frågor och observerar ditt kroppsspråk med hjälp av NPL tekniker.Det hör till att obehag kan dyka upp just innan sanningen blir tydlig.Jag går bredvid dig genom processen så att du kan känna dig så trygg som möjligt.Du kommer att märka dina försvar på vägen och jag finns där när de visar sig.Jag speglar försvaren för dig så att du kan lägga märke till dem på ett nytt sätt❤

2. När den verkliga orsaken kommer fram utforskar vi vilket budskap den har till dig. Du kommer att förstå dig själv på ett sätt som kan kännas helt nytt. Du blir klarare över hur det här mönstret har uppstått och blir mer medveten om inre delar av dig själv som ditt undermedvetna redan kände till.

3. Vi tittar på hur den nya förståelsen påverkar dig i dag och hur du därifrån kan se konkreta lösningar på din situation💚🌱

 

Det finns några obligatoriska riktlinjer i en Bioneuroemoción ® konsultation som jag vill berätta om:

1. Prata inte om saker runtomkring. Försök svara så konkret som möjligt på mina frågor. Lusten att berätta om allt möjligt runtomkring är en del av ditt psykiska försvar. Det här är viktigt för att vi ska kunna gå på djupet på rätt sätt.

2. Tala i nutid och så objektivt du kan. Vi vill undvika andra och tredje gradens språk där du bara förklarar och tycker. Jag vill att du beskriver det som om en kamera filmade situationen utan kommentarer tolkningar eller antaganden. Om du faller in i förklaringar påminner jag dig vänligt det är helt naturligt. .

3. Det är normalt att känna sig obekväm eller få olustkänslor under konsultationen. Det pekar på att vi får kontakt med känslor som varit undanträngda sedan länge. Jag finns där hela tiden och jag vet hur det känns eftersom jag har varit igenom det själv. Du är omhändertagen under processen och om du vill pausa eller avsluta lyssnar jag alltid på det. Jag kliver inte över dina gränser.

 

Känslor är avsedda att uttryckas.När vi stänger in dem kan de bli till oro undvikande reaktioner eller återkommande sjukdomstillstånd.Smärtan har redan känts det är bara minnet som finns kvar och minnet kan förstås ur ett nytt perspektiv.Det gör att allt kan kännas annorlunda utan förbittring med lättnad ibland till och med med kärlek💚🌱

 

Jag är tacksam för att du låter mig följa dig i din process kring Personlig utveckling och självkännedom.Det finns ett liv du längtar efter och det väntar tålmodigt på dig😉

En varm kram,

Davinia Andersson

Master i Bioneuroemotion®

Låt mig med värme och nyfikenhet vägleda dig idag

Ett gratis förslag!