Personlig utveckling Skälstad

Personlig utveckling Skälstad

Känner du dig osäker på vad personlig utveckling egentligen är? Vill du upptäcka hur du kan göra personlig utveckling till en del av ditt liv? Är du bosatt i Skälstad med omnejd kan du kontakta mig gällande Personlig utveckling och andra delar av mitt utbud!

Ett gratis förslag!

Personlig utveckling i Skälstad - Boka tid idag

See the Life in U när du behöver hjälp med stress och konflikthantering

Jag arbetar som certifierad konsult inom Bioneuroemoción® där jag erbjuder samtal online för att hjälpa dig att identifiera mönstren bakom till dina återkommande känslomässiga mönster. I våra möten bjuds du in till en annan vinkel som ger dig kraft att ta ett mer aktivt ansvar för dina utmaningar och samtidigt lära dig om Personlig utveckling och närliggande frågor. Hur skulle ditt liv påverkas om du kunde se dina utmaningar med nya ögon Min intention är att skapa utrymme för både känslomässigt välbefinnande och personlig utveckling hos dig. Bioneuroemoción® ersätter inte psykoterapi utan fokuserar på personlig utveckling och jag erbjuder detta till dig från till exempel Skälstad!

See the Life in U

För dig som vill ha mer välmående och personlig utveckling i livet!

Jag har lagt 17 år på min utbildning och har både diplom och master Mina arvoden räknas per konsultation Boka tid för din konsultation i dag

Hur går det till?

Kära du,Du som finns i Skälstad eller i flera andra områden är varmt välkommen att boka en Bioneuroemoción ® konsultation med mig Davinia.

 

Till att börja med vill jag gratulera dig för att du är nyfiken på att må bättre förstå dig själv och utvecklas i din medvetenhet.Världen behöver fler stunder av medvetenhet i våra liv❤.

Jag vill också beskriva vad som händer under en konsultation.När en person upplever känslor betyder det att kroppen kommunicerar med sin omgivning.Känslor behövs för att vi ska kunna fatta beslut och agera på det som händer.Utmaningen kommer när du inte ser någon klar orsak till känslorna och ändå hindrar de dig från att göra det du vill.Det kan ta formen av blockeringar rädslor överdrivna reaktioner beteenden du inte förstår upprepningar av felaktiga beslut med mera.När du har ett tydligt mål men dina känslor leder dig någon annanstans.

 

Konsultationen består av 3 delar:

1. Varför du kommer till konsultationen: Du delar din bild av vad som känns svårt för dig. Kom ihåg att problemet ofta döljer det verkliga problemet vi ljuger alla för oss själva det är ett normalt psykiskt försvar hos oss människor vid stress. Mitt jobb blir att avslöja sanningen bakom dessa inre lögner. Hur går det till Din kropp talar alltid sanning.Jag kombinerar frågor och observation av kroppsspråket enligt NPL metoder.Det är helt naturligt att känna obehag tills vi når fram till den verkliga kärnan.Jag är med dig hela vägen och du behöver inte vara orolig utan låta dig följa med och lita på mig.De försvar du märker är helt vanliga reaktioner och vi tar oss förbi dem sida vid sida.Jag ska peka ut dem för dig så att du också kan se dem❤

2. När orsaken klarnar undersöker vi vilket värdefullt budskap som gömmer sig där. Du får en ny förståelse för den här delen av dig själv. Du får syn på hur denna information kommit in i ditt liv och blir mer medveten om sidor av dig själv som du innerst inne hela tiden burit med dig.

3. Vi tittar på hur den nya förståelsen påverkar dig i dag och hur du därifrån kan se konkreta lösningar på din situation💚🌱

 

Jag vill också förmedla de viktigaste riktlinjerna som gäller under en Bioneuroemoción ® konsultation:

1. Försök att inte fastna i det som ligger vid sidan av. Håll dig kort och konkret när du svarar. Behovet att tala om allt omkring problemet är en del av det mentala skyddet. Det här är viktigt för att vi ska kunna gå på djupet på rätt sätt.

2. Försök att tala i nutid och vara så objektiv som möjligt. Undvik att hamna i långa förklaringar tankar och åsikter. Försök beskriva situationen som rena fakta utan att anta att jag redan förstår hela sammanhanget. Om du faller in i förklaringar påminner jag dig vänligt det är helt naturligt. .

3. Att känna sig obekväm under samtalet är en naturlig del av processen. Det pekar på att vi får kontakt med känslor som varit undanträngda sedan länge. Jag står vid din sida och känner igen de steg du tar eftersom jag själv gått igenom dem. Din gräns respekteras alltid vill du inte fortsätta så stannar vi där. Jag kommer aldrig att tvinga dig förbi en gräns du inte vill passera.

 

Känslor behöver få komma ut och bli uttryckta.Om de hålls tillbaka kan de visa sig som att du undviker situationer tappar fotfästet eller blir sjuk ofta.Det du bär på nu är minnet av smärtan och det kan förstås från ett annat perspektiv.På så sätt kan något tungt kännas lättare mindre färgat av förbittring och ibland fyllt av ny värme och kärlek💚🌱

 

Tack för att jag får vara en del av din resa med Personlig utveckling och din inre självkännedom.Det liv du drömmer om står redan och väntar på dig😉

En kärleksfull kram,

Davinia Andersson

Master i Bioneuroemotion®

Låt mig vägleda dig från där du är idag

Ett gratis förslag!