Personlig utveckling Vidablick

Personlig utveckling Vidablick

Vet du vad personlig utveckling egentligen är? Vill du få en tydligare bild av vad det innebär och hur du kan jobba med det i ditt eget liv? Befinner du dig i exempelvis Vidablick kan du kontakta mig gällande Personlig utveckling och mycket mer!

Ett gratis förslag!

Personlig utveckling i Vidablick - Boka tid idag

See the Life in U fokus på stress och konflikthantering

Jag arbetar som utbildad konsult i Bioneuroemoción® som erbjuder samtal online för att du ska kunna få syn på de bakomliggande orsakerna till dina återkommande känslomässiga mönster. När vi arbetar tillsammans öppnas en möjlighet till ett nytt perspektiv som hjälper dig att ta en mer aktiv roll i hur du hanterar dina svårigheter och också utforska Personlig utveckling och andra närliggande arbetssätt. Hur skulle det kännas att förändra din uppfattning och se dina utmaningar ur ett bredare perspektiv Syftet är att bidra till mer känslomässigt välbefinnande och en hållbar personlig utveckling. Bioneuroemoción® ska inte ses som psykoterapi utan som ett verktyg för personlig utveckling och jag erbjuder detta till dig oavsett om du befinner dig i till exempel Vidablick.

See the Life in U

Din plats för välmående och personlig utveckling!

Jag har flera diplom och en master samt totalt 17 års studier bakom mig Du betalar alltid per konsultation Boka din tid nu

Hur går allt till så att jag kan känna mig trygg?

Kära kundOavsett om du är i Vidablick eller i andra områden runtomkring kan du komma till mig Davinia för en Bioneuroemoción ® konsultation.

 

Jag vill börja med att säga grattis till att du valt att leta efter ett sätt att må bättre att förstå dig själv och att utvecklas som en mer medveten människa.Det gör stor skillnad när vi får fler medvetna ögonblick i våra liv❤.

Sedan vill jag gärna berätta vad en konsultation tillsammans med mig innebär.När känslor dyker upp är det ett tecken på att kroppen talar med sin omgivning.Det är helt naturligt och nödvändigt att ha känslor för att kunna handla och bete sig.Utmaningen kommer när du inte ser någon klar orsak till känslorna och ändå hindrar de dig från att göra det du vill.Det här kan bland annat visa sig som rädslor blockeringar starka reaktioner märkliga beteenden eller upprepningar av beslut som du efteråt ångrar.När du längtar efter att förändra något men dina känslor hindrar dig från att ta steget.

 

En konsultation brukar vara uppdelad i 3 delar:

1. Varför du kommer till konsultationen: Du beskriver hur du ser på ditt problem just nu. Ofta döljer det uttalade problemet ett annat underliggande problem vi har alla psykiska försvar och vi kan omedvetet lura oss själva när vi är under stress. Jag finns där för att hjälpa dig att se igenom de skyddande lager som döljer den djupare sanningen. Hur kommer vi dit Din kropp ljuger aldrig.Jag kommer att ställa frågor och titta på ditt kroppsspråk NPL teknik.Det är inte konstigt att känna obekväma känslor när vi närmar oss det som är sant.Jag är med dig hela vägen och du behöver inte vara orolig utan låta dig följa med och lita på mig.De psykiska försvar som dyker upp är naturliga och vi kommer att möta dem tillsammans.Jag ska peka ut dem för dig så att du också kan se dem❤

2. När vi har nått fram till den verkliga orsaken till ditt problem tittar vi på vilket budskap som finns i den. Du kommer att förstå dig själv på ett sätt som kan kännas helt nytt. Du lägger märke till hur den här informationen har skapats och hur du samtidigt bär på omedvetna delar av dig själv som nu kommer fram till ytan.

3. Vi tittar på hur den nya förståelsen påverkar dig i dag och hur du därifrån kan se konkreta lösningar på din situation💚🌱

 

Det finns några obligatoriska riktlinjer i en Bioneuroemoción ® konsultation som jag vill berätta om:

1. Prata inte om saker runtomkring. Svara bara konkret på mina frågor. Det är vanligt att vilja gå in på många sidospår men det är bara dina försvar som talar. Det är viktigt för processen att du svarar direkt på frågorna.

2. Beskriv i nutid och håll dig så nära det konkreta som du kan. Undvik att gömma dig i tankar och resonemang runt det du berättar. Berätta vad som hände så konkret som om du beskrev en filmsekvens utan att lägga till egna förklaringar. Om du faller in i förklaringar påminner jag dig vänligt det är helt naturligt. .

3. Det är helt normalt att du kan känna obehag under vårt arbete. Det är ofta ett tecken på att vi kommer åt känslor som inte fått komma fram tidigare. Jag står vid din sida och känner igen de steg du tar eftersom jag själv gått igenom dem. Du kan känna dig säker hos mig och om du väljer att inte gå vidare så är det alltid ditt beslut. Jag kliver inte över dina gränser.

 

Känslor är avsedda att uttryckas.När vi stänger in dem kan de bli till oro undvikande reaktioner eller återkommande sjukdomstillstånd.Det du bär på nu är minnet av smärtan och det kan förstås från ett annat perspektiv.Då kan upplevelsen förändras och ersättas av lättnad mindre förbittring och ibland också mer kärlek💚🌱

 

Tack för att du bjuder in mig i din väg mot större självkännedom och arbete med Personlig utveckling.Det finns ett liv du längtar efter och det väntar tålmodigt på dig😉

En varm kram,

Davinia Andersson din följeslagare i Bioneuroemoción ®

med Master i Bioneuroemotion®

Låt mig vägleda dig mot det du längtar efter idag

Ett gratis förslag!