Terapi Enebymo

Terapi Enebymo

Känner du dig osäker på vad personlig utveckling egentligen är? Vill du förstå vad det betyder i praktiken och hur du kan använda det i din vardag? Rör du dig i Enebymo området till vardags kan du höra av dig till mig om Terapi och mycket mer!

Ett gratis förslag!

Terapi i Enebymo - Boka tid idag

See the Life in U erbjuder stöd och rådgivning i stress och konflikthantering

Jag verkar som en professionell konsult i Bioneuroemoción® som erbjuder onlinekonsultationer för att du ska kunna få syn på orsaken till dina återkommande känslomässiga mönster. Genom våra samtal bjuds du in till en annan vinkel som ger dig kraft att ta ett mer aktivt ansvar för dina utmaningar och dessutom fördjupa din förståelse för Terapi och liknande områden. Hur skulle ditt liv påverkas om du kunde se dina utmaningar med nya ögon Min intention är att skapa utrymme för både känslomässigt välbefinnande och personlig utveckling hos dig. Bioneuroemoción® är inte psykoterapi utan ett arbetssätt för personlig utveckling och jag erbjuder detta till dig från till exempel Enebymo.

See the Life in U

När du vill göra plats för välmående och personlig utveckling!

Jag har skaffat mig diplom och master genom totalt 17 års studier Jag debiterar per konsultation Boka din tid nu

Hur går allting till?

Hej du fina,Befinner du dig i Enebymo eller ett flertal andra områden är du välkommen till en Bioneuroemoción ® konsultation med mig Davinia.

 

Först av allt vill jag gratulera dig till att du söker nya vägar för att må bättre förstå dig själv och växa som medveten människa.Det gör stor skillnad när vi får fler medvetna ögonblick i våra liv❤.

Jag vill också beskriva vad som händer under en konsultation.När en person upplever känslor betyder det att kroppen kommunicerar med sin omgivning.Känslor behövs för att vi ska kunna fatta beslut och agera på det som händer.Problemet kommer när det inte finns någon synlig orsak till att dessa känslor aktiveras du vill göra något men känslorna låter dig inte göra det du vill.Det kan yttra sig som blockeringar rädslor kraftiga reaktioner beteenden som känns obegripliga eller att samma felsteg upprepas om och om igen.När du vet vart du vill men dina känslor tar över och styr dig bort från ditt mål.

 

En konsultation brukar vara uppdelad i 3 delar:

1. Det du söker hjälp för i konsultationen: Du beskriver hur du ser på ditt problem just nu. Många gånger gömmer sig det verkliga problemet bakom det du först berättar om våra inre försvarsmekanismer aktiveras helt enkelt när vi är i stress. Min uppgift är att hjälpa dig att se sanningen bakom det du omedvetet döljer för dig själv. Hur gör vi det Din kropp visar det som kanske inte sägs högt.Jag ställer frågor och observerar ditt kroppsspråk med hjälp av NPL tekniker.Att känna sig lite obekväm är vanligt när vi närmar oss det riktiga problemet.Jag är med dig hela vägen och du behöver inte vara orolig utan låta dig följa med och lita på mig.De psykiska försvar som dyker upp är naturliga och vi kommer att möta dem tillsammans.Jag kommer att hjälpa dig att se dem tydligt så att du känner igen dem framöver❤

2. När vi har nått fram till den verkliga orsaken till ditt problem tittar vi på vilket budskap som finns i den. Du kommer att förstå dig själv på ett sätt som kan kännas helt nytt. Du kommer att se hur den informationen kom till dig och du blir medveten om delar av dig själv som du inte känt till men som ditt undermedvetna visste om.

3. Vi undersöker hur denna insikt påverkar ditt nuvarande liv och hur du kan upptäcka nya vägar vidare ur ditt problem💚🌱

 

Avslutningsvis vill jag dela några grundläggande riktlinjer för en Bioneuroemoción ® konsultation:

1. Undvik att tala om allt runtom det vi arbetar med. Försök svara så konkret som möjligt på mina frågor. Behovet att tala om allt omkring problemet är en del av det mentala skyddet. Det är viktigt att du kommer tillbaka till frågan om du märker att du glider i väg.

2. Tala i nutid och så objektivt du kan. Undvik att gömma dig i tankar och resonemang runt det du berättar. Jag vill ha objektivitet riktiga detaljer som om du berättar vad en videokamera spelade in utan att tolka eller tro att jag ska veta vad som hände. Om du faller in i förklaringar påminner jag dig vänligt det är helt naturligt. .

3. Det är helt normalt att du kan känna obehag under vårt arbete. Det visar att vi närmar oss känslor som du en gång behövde dölja för att skydda dig. Jag finns där hela tiden och jag vet hur det känns eftersom jag har varit igenom det själv. Din gräns respekteras alltid vill du inte fortsätta så stannar vi där. Jag följer dig bara dit du själv är redo att gå.

 

Känslor är skapade för att röra sig genom oss och uttryckas.Om de hålls tillbaka kan de visa sig som att du undviker situationer tappar fotfästet eller blir sjuk ofta.Det du bär på nu är minnet av smärtan och det kan förstås från ett annat perspektiv.Det öppnar för att du kan känna annorlunda mer lättnad mindre bitterhet och kanske en mjukare kärlek till dig själv💚🌱

 

Tack för att du bjuder in mig i din väg mot större självkännedom och arbete med Terapi.Det liv du drömmer om står redan och väntar på dig😉

Med stor omtanke,

Davinia Andersson din följeslagare i Bioneuroemoción ®

innehavare av Master i Bioneuroemotion®

Låt mig vägleda dig när du vill skapa förändring idag

Ett gratis förslag!