Terapi Fransberg

Terapi Fransberg

Har du funderat på vad personlig utveckling egentligen är? Vill du få en tydligare bild av vad det innebär och hur du kan jobba med det i ditt eget liv? Befinner du dig i exempelvis Fransberg kan du kontakta mig gällande Terapi och mycket mer.

Ett gratis förslag!

Terapi i Fransberg - Boka tid idag

Konsult i stress och konflikthantering på See the Life in U

Jag är erfaren konsult inom Bioneuroemoción® och erbjuder samtal online för att hjälpa dig att identifiera orsaken till dina återkommande känslomässiga mönster. Under vårt samtal bjuds du in till ett bredare perspektiv som ger dig kraft att ta ett mer aktivt ansvar för dina utmaningar samt lära dig mer om Terapi och liknande. Kan du föreställa dig hur det skulle kännas att förändra din uppfattning och möta dina utmaningar från en ny vinkel Målet är att främja ditt känslomässiga välbefinnande och din personliga utveckling. Bioneuroemoción® ersätter inte psykoterapi utan fokuserar på personlig utveckling och jag erbjuder detta till dig från till exempel Fransberg.

See the Life in U

Välmående och personlig utveckling som utgår från dig!

Jag har utbildat mig under 17 år och samlat på mig både diplom och masterexamen Samtliga priser avser en konsultation i taget Boka din tid redan i dag

Hur går allt till när vi planerar nästa steg?

Hej och varmt välkommen,Bor du i Fransberg eller rör dig i andra närliggande områden är du hjärtligt välkommen till en Bioneuroemoción ® konsultation med mig Davinia.

 

Jag vill börja med att säga grattis till att du valt att leta efter ett sätt att må bättre att förstå dig själv och att utvecklas som en mer medveten människa.Det gör stor skillnad när vi får fler medvetna ögonblick i våra liv❤.

För det andra skulle jag vilja berätta vad en konsultation handlar om.När en person upplever känslor betyder det att kroppen kommunicerar med sin omgivning.Känslor behövs för att vi ska kunna fatta beslut och agera på det som händer.Det som skaver är när det inte finns en uppenbar orsak till känslorna men de ändå håller dig tillbaka från det du vill.Det kan yttra sig som blockeringar rädslor kraftiga reaktioner beteenden som känns obegripliga eller att samma felsteg upprepas om och om igen.När du vill nå ett mål men inte kan för att dina känslor flyttar dig åt ett helt annat håll.

 

Vårt gemensamma arbete i konsultationen delas in i 3 steg:

1. Varför du kommer till konsultationen: Du börjar med att berätta vad du själv upplever som ditt problem. Ofta döljer det uttalade problemet ett annat underliggande problem vi har alla psykiska försvar och vi kan omedvetet lura oss själva när vi är under stress. Min roll är att tillsammans med dig synliggöra sanningen bakom de berättelser du har skapat. Hur går det till Din kropp visar det som kanske inte sägs högt.Genom frågor och uppmärksamhet på ditt kroppsspråk använder jag NPL som verktyg.Det är normalt att känna sig obekväm tills det verkliga problemet kommer fram.Jag går bredvid dig genom processen så att du kan känna dig så trygg som möjligt.De försvar du märker är helt vanliga reaktioner och vi tar oss förbi dem sida vid sida.Jag speglar försvaren för dig så att du kan lägga märke till dem på ett nytt sätt❤

2. När vi hittar den verkliga orsaken till ditt problem kommer vi att se vilket stort budskap den bär med sig. Du kommer att förstå den delen av dig själv på ett helt nytt sätt. Du ser hur den här informationen har formats i ditt liv och blir medveten om delar av dig själv som du tidigare inte haft ord för men som funnits i ditt undermedvetna.

3. Vi kommer att se hur allt detta påverkar dig här och nu och hur du genom att förstå det vi såg i del två kan se lösningar på ditt problem💚🌱

 

Avslutningsvis vill jag dela några grundläggande riktlinjer för en Bioneuroemoción ® konsultation:

1. Undvik att tala om allt runtom det vi arbetar med. Svara rakt och tydligt på det jag frågar om. Du kommer att vilja berätta om många saker men det är ett psykiskt försvar. Det är väldigt viktigt att du försöker hålla dig till frågorna.

2. Använd nutid och var så tydlig och konkret som möjligt. Försök att inte gå in i tolkningar åsikter och analyser. Försök beskriva situationen som rena fakta utan att anta att jag redan förstår hela sammanhanget. Jag är med dig och påminner dig gärna om detta så det är helt okej om du glömmer ibland. .

3. Det är vanligt att både obehag och olust dyker upp under konsultationen. Det pekar på att vi får kontakt med känslor som varit undanträngda sedan länge. Jag finns där hela tiden och jag vet hur det känns eftersom jag har varit igenom det själv. Din gräns respekteras alltid vill du inte fortsätta så stannar vi där. Jag går bara så långt som du själv väljer att gå just nu.

 

Känslor är avsedda att uttryckas.När vi inte uttrycker dem kan de fastna som undvikande beteenden känslomässig obalans eller kroppsliga symtom.Smärtan har redan känts det är bara minnet som finns kvar och minnet kan förstås ur ett nytt perspektiv.På så sätt kan något tungt kännas lättare mindre färgat av förbittring och ibland fyllt av ny värme och kärlek💚🌱

 

Tack för att du bjuder in mig i din väg mot större självkännedom och arbete med Terapi.Det finns ett liv du längtar efter och det väntar tålmodigt på dig😉

En stor kram,

Davinia Andersson

utbildad med Master i Bioneuroemotion®

Låt mig vara ditt stöd och din vägledning idag

Ett gratis förslag!