Terapi Hageby

Terapi Hageby

Har du funderat på vad personlig utveckling egentligen är? Vill du få verktyg för att omsätta personlig utveckling i din egen vardag? Befinner du dig i till exempel Hageby är du varmt välkommen att kontakta mig om Terapi och andra tjänster jag erbjuder.

Ett gratis förslag!

Terapi i Hageby - Boka tid idag

See the Life in U din partner för stress och konflikthantering

Jag är utbildad konsult i Bioneuroemoción® där jag erbjuder samtal online för att tillsammans med dig utforska de bakomliggande orsakerna till dina känslomässiga konflikter. När vi arbetar tillsammans kommer du att få en annan vinkel som stöttar dig i att bli mer aktiv i hur du möter dina utmaningar och dessutom fördjupa din förståelse för Terapi och liknande områden. Hur skulle det kännas att förändra din uppfattning och se dina utmaningar ur ett bredare perspektiv Målet är att främja ditt känslomässiga välbefinnande och din personliga utveckling. Bioneuroemoción® ersätter inte psykoterapi utan fokuserar på personlig utveckling och du kan ta del av detta även om du bor i till exempel Hageby.

See the Life in U

Välmående och personlig utveckling i ett tryggt rum!

Jag har en lång akademisk resa med diplom, master och 17 års studier Mina tjänster prissätts per konsultation Boka din plats i dag

Hur går det till steg för steg?

Hej du fina,Oavsett om du är i Hageby eller i andra områden runtomkring kan du komma till mig Davinia för en Bioneuroemoción ® konsultation.

 

Det första jag vill göra är att gratulera dig till att du aktivt söker sätt att må bättre förstå dig själv och utvecklas som medveten person.Vi mår alla bra av fler medvetna ögonblick i livet❤.

För det andra skulle jag vilja berätta vad en konsultation handlar om.När vi känner starka känslor är det kroppen som försöker kommunicera med omvärlden.Det är helt naturligt och nödvändigt att ha känslor för att kunna handla och bete sig.Det blir svårt när du inte förstår varför känslorna är så starka men de ändå hindrar dig från att gå dit du vill.Det kan ta formen av blockeringar rädslor överdrivna reaktioner beteenden du inte förstår upprepningar av felaktiga beslut med mera.När du längtar efter att förändra något men dina känslor hindrar dig från att ta steget.

 

En session är i grunden uppbyggd kring tre olika delar:

1. Varför du kommer till konsultationen: Du beskriver hur du ser på ditt problem just nu. Det du först kallar problemet är inte alltid det verkliga problemet våra psykiska försvar gör att vi skyddar oss själva genom att inte se allt direkt. Mitt jobb blir att avslöja sanningen bakom dessa inre lögner. Hur går det till Kroppen visar alltid vad som egentligen pågår.Jag använder frågor och iakttagelser av ditt kroppsspråk utifrån NPL för att förstå mer.Det är inte konstigt att känna obekväma känslor när vi närmar oss det som är sant.Du får stöd av mig under hela samtalet du behöver inte ha kontroll själv hela tiden.Du kommer att märka dina försvar på vägen och jag finns där när de visar sig.Jag ska peka ut dem för dig så att du också kan se dem❤

2. När den verkliga orsaken kommer fram utforskar vi vilket budskap den har till dig. Du kommer att upptäcka en sida av dig själv du inte tidigare förstått. Du ser hur den här informationen har formats i ditt liv och blir medveten om delar av dig själv som du tidigare inte haft ord för men som funnits i ditt undermedvetna.

3. Vi kommer att se hur allt detta påverkar dig här och nu och hur du genom att förstå det vi såg i del två kan se lösningar på ditt problem💚🌱

 

Slutligen vill jag ge dig några viktiga riktlinjer inför en Bioneuroemoción ® konsultation:

1. Vi undviker att lägga fokus på sådant som bara ligger runtomkring. Svara rakt och tydligt på det jag frågar om. Det är vanligt att vilja gå in på många sidospår men det är bara dina försvar som talar. Det är viktigt för processen att du svarar direkt på frågorna.

2. Använd nutid och var så tydlig och konkret som möjligt. Undvik att hamna i långa förklaringar tankar och åsikter. Tänk att du beskriver det en kamera ser utan att lägga till vad du tror eller tycker om det. Jag är med dig och påminner dig gärna om detta så det är helt okej om du glömmer ibland. .

3. Det är normalt att känna sig obekväm eller få olustkänslor under konsultationen. Det pekar på att vi får kontakt med känslor som varit undanträngda sedan länge. Jag kommer att vara med dig och jag har själv varit där du är i dag. Du är i goda händer men om du någon gång bestämmer dig för att inte fortsätta kommer du att bli respekterad. Jag kliver inte över dina gränser.

 

Känslor vill bli kända och uttryckta.När vi inte gör det fastnar de ofta som undvikanden instabilitet eller återkommande ohälsa.Det du bär på nu är minnet av smärtan och det kan förstås från ett annat perspektiv.Då kan upplevelsen förändras och ersättas av lättnad mindre förbittring och ibland också mer kärlek💚🌱

 

Tack för förtroendet att få gå vid din sida på din resa inom Terapi och din självkännedom.Det finns ett liv du längtar efter och det väntar tålmodigt på dig😉

Med stor omtanke,

Davinia Andersson

utbildad med Master i Bioneuroemotion®

Låt mig vara din trygga vägledare idag

Ett gratis förslag!