Terapi Hollstad udde

Terapi Hollstad udde

Har du funderat på vad personlig utveckling egentligen är? Vill du veta hur du kan använda personlig utveckling för att växa i ditt liv? Bor du i eller i närheten av Hollstad udde kan du kontakta mig för Terapi och flera andra tjänster.

Ett gratis förslag!

Terapi i Hollstad udde - Boka tid idag

See the Life in U när du behöver hjälp med stress och konflikthantering

I min roll är jag erfaren konsult inom Bioneuroemoción® och jag erbjuder konsultationer online för att du ska kunna få syn på de bakomliggande orsakerna till dina känslomässiga konflikter. I våra möten får du ett nytt perspektiv som ger dig kraft att ta ett mer aktivt ansvar för dina utmaningar samt lära dig mer om Terapi och liknande. Hur skulle ditt liv påverkas om du kunde se dina utmaningar med nya ögon Målet är att främja ditt känslomässiga välbefinnande och din personliga utveckling. Bioneuroemoción® är ingen psykoterapi utan inriktar sig på personlig utveckling och du kan ta del av detta även om du bor i till exempel Hollstad udde.

See the Life in U

Välmående och personlig utveckling med dig i centrum!

Jag har en gedigen utbildningsgrund med diplom, master och 17 års studier Samtliga priser avser en konsultation i taget Boka en tid som passar dig redan i dag

Hur går allt till när vi planerar nästa steg?

Kära kund,Oavsett om du är i Hollstad udde eller i andra områden runtomkring kan du komma till mig Davinia för en Bioneuroemoción ® konsultation.

 

Det första jag vill göra är att gratulera dig till att du aktivt söker sätt att må bättre förstå dig själv och utvecklas som medveten person.Det gör stor skillnad när vi får fler medvetna ögonblick i våra liv❤.

Jag vill gärna ge dig en bild av vad en konsultation går ut på.När vi känner starka känslor är det kroppen som försöker kommunicera med omvärlden.Känslor är viktiga för att vi ska kunna agera och uppträda i vår vardag.Det som skaver är när det inte finns en uppenbar orsak till känslorna men de ändå håller dig tillbaka från det du vill.Det kan yttra sig som blockeringar rädslor kraftiga reaktioner beteenden som känns obegripliga eller att samma felsteg upprepas om och om igen.När du längtar efter att förändra något men dina känslor hindrar dig från att ta steget.

 

En session är i grunden uppbyggd kring tre olika delar:

1. Orsaken till att du söker konsultation: Du förklarar vad du tror att ditt problem är. Ofta döljer det uttalade problemet ett annat underliggande problem vi har alla psykiska försvar och vi kan omedvetet lura oss själva när vi är under stress. Min uppgift är att hjälpa dig att se sanningen bakom det du omedvetet döljer för dig själv. Hur arbetar vi med det Din kropp visar det som kanske inte sägs högt.Jag kombinerar frågor och observation av kroppsspråket enligt NPL metoder.Det är helt naturligt att känna obehag tills vi når fram till den verkliga kärnan.Jag finns där med dig under hela processen du kan slappna av så gott du kan och låta dig hållas av processen.Psykiska försvar är en del av processen och vi kommer att hantera dem tillsammans.Jag speglar försvaren för dig så att du kan lägga märke till dem på ett nytt sätt❤

2. När den verkliga orsaken kommer fram utforskar vi vilket budskap den har till dig. Du kommer att upptäcka en sida av dig själv du inte tidigare förstått. Du ser hur den här informationen har formats i ditt liv och blir medveten om delar av dig själv som du tidigare inte haft ord för men som funnits i ditt undermedvetna.

3. Vi kommer att se hur allt detta påverkar dig här och nu och hur du genom att förstå det vi såg i del två kan se lösningar på ditt problem💚🌱

 

Innan vi ses vill jag också ge dig de riktlinjer som gäller i en Bioneuroemoción ® konsultation:

1. Vi undviker att lägga fokus på sådant som bara ligger runtomkring. Försök svara så konkret som möjligt på mina frågor. Behovet att tala om allt omkring problemet är en del av det mentala skyddet. Det här är viktigt för att vi ska kunna gå på djupet på rätt sätt.

2. Tala i nutid och så objektivt du kan. Undvik att hamna i långa förklaringar tankar och åsikter. Försök beskriva situationen som rena fakta utan att anta att jag redan förstår hela sammanhanget. Om du faller in i förklaringar påminner jag dig vänligt det är helt naturligt. .

3. Det är helt normalt att du kan känna obehag under vårt arbete. Det pekar på att vi får kontakt med känslor som varit undanträngda sedan länge. Jag lämnar dig inte ensam i processen jag vet av egen erfarenhet hur det kan upplevas. Du är omhändertagen under processen och om du vill pausa eller avsluta lyssnar jag alltid på det. Jag går inte dit du inte vill.

 

Känslor vill bli kända och uttryckta.När vi inte uttrycker dem kan de fastna som undvikande beteenden känslomässig obalans eller kroppsliga symtom.Smärtan har du redan gått igenom det som är kvar är minnet och minnet kan vi möta från en annan vinkel.Det gör att allt kan kännas annorlunda utan förbittring med lättnad ibland till och med med kärlek💚🌱

 

Tack för att du bjuder in mig i din väg mot större självkännedom och arbete med Terapi.Din framtid det liv du längtar efter är närmare än du tror😉

Med stor omtanke,

Davinia Andersson din följeslagare i Bioneuroemoción ®

certifierad med Master i Bioneuroemotion®

Låt mig inspirera och vägleda dig idag

Ett gratis förslag!