Terapi Kummelby

Terapi Kummelby

Har du funderat på vad personlig utveckling egentligen är? Vill du förstå vad det betyder i praktiken och hur du kan använda det i din vardag? Bor du i eller i närheten av Kummelby kan du kontakta mig för Terapi och flera andra tjänster!

Ett gratis förslag!

Terapi i Kummelby - Boka tid idag

See the Life in U erbjuder stöd och rådgivning i stress och konflikthantering

I min roll är jag erfaren konsult inom Bioneuroemoción® och erbjuder onlinekonsultationer för att hjälpa dig att identifiera de bakomliggande orsakerna till dina känslomässiga blockeringar. Genom våra samtal får du ett nytt perspektiv som stöttar dig i att bli mer aktiv i hur du möter dina utmaningar samt lära dig mer om Terapi och liknande. Hur tror du att det skulle kännas att börja se dina utmaningar ur ett större perspektiv Syftet är att bidra till mer känslomässigt välbefinnande och en hållbar personlig utveckling. Bioneuroemoción® ska inte ses som psykoterapi utan som ett verktyg för personlig utveckling och jag erbjuder detta till dig oavsett om du befinner dig i till exempel Kummelby!

See the Life in U

För dig som vill kombinera välmående och personlig utveckling!

Jag har utbildat mig i 17 år och har både diplom och mastergrad Samtliga priser avser en konsultation i taget Boka din konsultation i dag

Hur går allt till när du vill börja?

Hej kära kund,Om du befinner dig i Kummelby eller i något av de närliggande områdena är du varmt välkommen till en Bioneuroemoción ® konsultation med mig Davinia.

 

Först av allt vill jag gratulera dig till att du söker nya vägar för att må bättre förstå dig själv och växa som medveten människa.Vi mår alla bra av fler medvetna ögonblick i livet❤.

För det andra skulle jag vilja berätta vad en konsultation handlar om.När du upplever känslor betyder det att kroppen skickar signaler till dig om din omgivning.Det är helt naturligt och nödvändigt att ha känslor för att kunna handla och bete sig.Det som skaver är när det inte finns en uppenbar orsak till känslorna men de ändå håller dig tillbaka från det du vill.Det kan ta formen av blockeringar rädslor överdrivna reaktioner beteenden du inte förstår upprepningar av felaktiga beslut med mera.När du försöker gå åt ett håll men känslorna hela tiden knuffar dig åt ett annat.

 

Vårt gemensamma arbete i konsultationen delas in i 3 steg:

1. Orsaken till att du söker konsultation: Du förklarar vad du tror att ditt problem är. Många gånger gömmer sig det verkliga problemet bakom det du först berättar om våra inre försvarsmekanismer aktiveras helt enkelt när vi är i stress. Jag kommer att stötta dig i att hitta och tydliggöra sanningen bakom dina egna försvar. På vilket sätt gör vi detKroppen visar alltid vad som egentligen pågår.Jag ställer frågor och observerar ditt kroppsspråk med hjälp av NPL tekniker.Att känna sig lite obekväm är vanligt när vi närmar oss det riktiga problemet.Jag finns där med dig under hela processen du kan slappna av så gott du kan och låta dig hållas av processen.De psykiska försvar som dyker upp är naturliga och vi kommer att möta dem tillsammans.Jag ska peka ut dem för dig så att du också kan se dem❤

2. När roten till problemet blir synlig ser vi tillsammans vilket viktigt budskap den förmedlar. Du får en ny förståelse för den här delen av dig själv. Du lägger märke till hur den här informationen har skapats och hur du samtidigt bär på omedvetna delar av dig själv som nu kommer fram till ytan.

3. Vi kommer att se hur allt detta påverkar dig här och nu och hur du genom att förstå det vi såg i del två kan se lösningar på ditt problem💚🌱

 

Slutligen vill jag ge dig några viktiga riktlinjer inför en Bioneuroemoción ® konsultation:

1. Prata inte om saker runtomkring. Håll dig kort och konkret när du svarar. Det är vanligt att vilja gå in på många sidospår men det är bara dina försvar som talar. Det är därför mycket viktigt att du håller dig till det jag frågar om.

2. Använd nutid och var så tydlig och konkret som möjligt. Försök undvika ett språk fyllt av förklaringar analyser och värderingar. Försök beskriva situationen som rena fakta utan att anta att jag redan förstår hela sammanhanget. Jag finns där för att hjälpa dig tillbaka om du hamnar i tolkningar så det är ingen fara. .

3. Det är helt normalt att du kan känna obehag under vårt arbete. Det betyder att vi är på rätt väg det är de känslor som lämnades oexponerade när du var liten. Jag finns där hela tiden och jag vet hur det känns eftersom jag har varit igenom det själv. Du är trygg hos mig och om du av någon anledning vill avsluta resan så respekterar jag det fullt ut. Jag går inte dit du inte vill.

 

Känslor är avsedda att uttryckas.När vi inte uttrycker dem kan de fastna som undvikande beteenden känslomässig obalans eller kroppsliga symtom.Det du bär på nu är minnet av smärtan och det kan förstås från ett annat perspektiv.Det öppnar för att du kan känna annorlunda mer lättnad mindre bitterhet och kanske en mjukare kärlek till dig själv💚🌱

 

Tack för att du bjuder in mig i din väg mot större självkännedom och arbete med Terapi.Det liv du drömmer om står redan och väntar på dig😉

Med stor omtanke,

Davinia Andersson din Bioneuroemoción ® konsult

certifierad med Master i Bioneuroemotion®

Låt mig finnas här och vägleda dig idag

Ett gratis förslag!