Terapi Restadtorp

Terapi Restadtorp

Har du funderat på vad personlig utveckling egentligen är? Vill du upptäcka hur du kan göra personlig utveckling till en del av ditt liv? Rör du dig i Restadtorp området till vardags kan du höra av dig till mig om Terapi och mycket mer!

Ett gratis förslag!

Terapi i Restadtorp - Boka tid idag

See the Life in U samtal och stöd vid stress och konflikthantering

Jag verkar som utbildad konsult i Bioneuroemoción® där jag erbjuder samtal online med målet att du ska kunna identifiera orsaken till dina återkommande känslomässiga mönster. Genom våra samtal öppnas en möjlighet till en annan vinkel som stöttar dig i att bli mer aktiv i hur du möter dina utmaningar samt lära dig mer om Terapi och liknande. Hur skulle det kännas att förändra din uppfattning och se dina utmaningar ur ett bredare perspektiv Syftet är att bidra till mer känslomässigt välbefinnande och en hållbar personlig utveckling. Bioneuroemoción® är ingen psykoterapi utan inriktar sig på personlig utveckling och du kan ta del av detta även om du bor i till exempel Restadtorp.

See the Life in U

Din plats för välmående och personlig utveckling!

Jag har en lång akademisk resa med diplom, master och 17 års studier Mina arvoden räknas per konsultation Boka tid för din konsultation i dag

Hur ser upplägget ut i praktiken?

Hej du fina,Oavsett om du är i Restadtorp eller i andra områden runtomkring kan du komma till mig Davinia för en Bioneuroemoción ® konsultation.

 

Det första jag vill göra är att gratulera dig till att du aktivt söker sätt att må bättre förstå dig själv och utvecklas som medveten person.Världen behöver fler stunder av medvetenhet i våra liv❤.

Jag vill också beskriva vad som händer under en konsultation.När vi känner starka känslor är det kroppen som försöker kommunicera med omvärlden.Just känslorna hjälper oss att välja hur vi ska agera och bete oss.Utmaningen kommer när du inte ser någon klar orsak till känslorna och ändå hindrar de dig från att göra det du vill.Det kan visa sig som inre blockeringar stark rädsla överreaktioner svårbegripliga beteenden och återkommande beslut som inte gynnar dig.När du längtar efter att förändra något men dina känslor hindrar dig från att ta steget.

 

En konsultation brukar vara uppdelad i 3 delar:

1. Orsaken till att du söker konsultation: Du sätter ord på det du upplever som din utmaning. Det är bra att veta att problemet du berättar om ofta döljer något djupare vi människor luras lätt av våra egna försvar särskilt när vi är stressade. Min uppgift är att hjälpa dig att se sanningen bakom det du omedvetet döljer för dig själv. På vilket sätt gör vi detKroppen berättar sådant som orden ibland döljer.Jag ställer frågor och observerar ditt kroppsspråk med hjälp av NPL tekniker.Att känna sig lite obekväm är vanligt när vi närmar oss det riktiga problemet.Jag går bredvid dig genom processen så att du kan känna dig så trygg som möjligt.Det är helt normalt med de psykiska försvar vi kommer att möta tillsammans.Jag speglar försvaren för dig så att du kan lägga märke till dem på ett nytt sätt❤

2. När roten till problemet blir synlig ser vi tillsammans vilket viktigt budskap den förmedlar. Du kommer att upptäcka en sida av dig själv du inte tidigare förstått. Du får syn på hur denna information kommit in i ditt liv och blir mer medveten om sidor av dig själv som du innerst inne hela tiden burit med dig.

3. Vi kommer att se hur allt detta påverkar dig här och nu och hur du genom att förstå det vi såg i del två kan se lösningar på ditt problem💚🌱

 

Avslutningsvis vill jag dela några grundläggande riktlinjer för en Bioneuroemoción ® konsultation:

1. Försök att inte fastna i det som ligger vid sidan av. Försök svara så konkret som möjligt på mina frågor. Behovet att tala om allt omkring problemet är en del av det mentala skyddet. Det är viktigt för processen att du svarar direkt på frågorna.

2. Beskriv i nutid och håll dig så nära det konkreta som du kan. Försök undvika ett språk fyllt av förklaringar analyser och värderingar. Försök beskriva situationen som rena fakta utan att anta att jag redan förstår hela sammanhanget. Jag finns där för att hjälpa dig tillbaka om du hamnar i tolkningar så det är ingen fara. .

3. Det är helt normalt att du kan känna obehag under vårt arbete. Det betyder att vi är på rätt väg det är de känslor som lämnades oexponerade när du var liten. Jag lämnar dig inte ensam i processen jag vet av egen erfarenhet hur det kan upplevas. Du är trygg hos mig och om du av någon anledning vill avsluta resan så respekterar jag det fullt ut. Jag följer dig bara dit du själv är redo att gå.

 

Känslor behöver få komma ut och bli uttryckta.När de inte får komma ut kan de sätta sig som rädslor undvikanden eller långvariga besvär i kroppen.Smärtan har redan känts det är bara minnet som finns kvar och minnet kan förstås ur ett nytt perspektiv.Det gör att allt kan kännas annorlunda utan förbittring med lättnad ibland till och med med kärlek💚🌱

 

Tack för att jag får vara en del av din resa med Terapi och din inre självkännedom.Det finns ett liv du längtar efter och det väntar tålmodigt på dig😉

Med stor omtanke,

Davinia Andersson

innehavare av Master i Bioneuroemotion®

Låt mig vägleda dig när du vill skapa förändring idag

Ett gratis förslag!