Terapi Taborsberg

Terapi Taborsberg

Har du funderat på vad personlig utveckling egentligen är? Vill du upptäcka hur du kan göra personlig utveckling till en del av ditt liv? Håller du till i Taborsberg området kan du vända dig till mig för Terapi och fler tjänster!

Ett gratis förslag!

Terapi i Taborsberg - Boka tid idag

Konsult i stress och konflikthantering på See the Life in U

Jag är erfaren konsult inom Bioneuroemoción® som erbjuder samtal online med målet att du ska kunna identifiera mönstren bakom till det du upplever som känslomässig konflikt. I våra möten får du ett nytt perspektiv som gör att du kan ta en mer aktiv roll i att hantera dina svårigheter och också utforska Terapi och andra närliggande arbetssätt. Hur skulle det kännas att förändra din uppfattning och se dina utmaningar ur ett bredare perspektiv Min intention är att skapa utrymme för både känslomässigt välbefinnande och personlig utveckling hos dig. Bioneuroemoción® är inte psykoterapi utan ett arbetssätt för personlig utveckling och du som finns i till exempel Taborsberg kan enkelt ta del av detta online.

See the Life in U

Mer lugn och mer personlig utveckling!

Jag har lagt 17 år på min utbildning och har både diplom och master Varje session prissätts som en egen konsultation Boka din tid nu

Hur går allt till så att du vet vad du kan förvänta dig?

Kära kundDu som finns i Taborsberg eller i flera andra områden är varmt välkommen att boka en Bioneuroemoción ® konsultation med mig Davinia.

 

Till att börja med vill jag gratulera dig för att du är nyfiken på att må bättre förstå dig själv och utvecklas i din medvetenhet.Vi mår alla bra av fler medvetna ögonblick i livet❤.

Jag vill gärna ge dig en bild av vad en konsultation går ut på.När vi känner starka känslor är det kroppen som försöker kommunicera med omvärlden.Känslor behövs för att vi ska kunna fatta beslut och agera på det som händer.Det som skaver är när det inte finns en uppenbar orsak till känslorna men de ändå håller dig tillbaka från det du vill.Det kan visa sig som inre blockeringar stark rädsla överreaktioner svårbegripliga beteenden och återkommande beslut som inte gynnar dig.När du har ett tydligt mål men dina känslor leder dig någon annanstans.

 

En session är i grunden uppbyggd kring tre olika delar:

1. Varför du kommer till konsultationen: Du delar din bild av vad som känns svårt för dig. Många gånger gömmer sig det verkliga problemet bakom det du först berättar om våra inre försvarsmekanismer aktiveras helt enkelt när vi är i stress. Jag kommer att stötta dig i att hitta och tydliggöra sanningen bakom dina egna försvar. På vilket sätt gör vi detKroppen berättar sådant som orden ibland döljer.Jag kommer att ställa frågor och titta på ditt kroppsspråk NPL teknik.Att känna sig lite obekväm är vanligt när vi närmar oss det riktiga problemet.Du får stöd av mig under hela samtalet du behöver inte ha kontroll själv hela tiden.Det är helt normalt med de psykiska försvar vi kommer att möta tillsammans.Jag hjälper dig att sätta ord på försvaren så att du själv kan upptäcka dem❤

2. När den verkliga orsaken kommer fram utforskar vi vilket budskap den har till dig. Du kommer att upptäcka en sida av dig själv du inte tidigare förstått. Du får syn på hur denna information kommit in i ditt liv och blir mer medveten om sidor av dig själv som du innerst inne hela tiden burit med dig.

3. Vi kopplar allt till hur du har det nu och låter den nya insikten hjälpa dig att hitta utvägar ur det som tidigare känts fastlåst💚🌱

 

Avslutningsvis vill jag dela några grundläggande riktlinjer för en Bioneuroemoción ® konsultation:

1. Försök att inte fastna i det som ligger vid sidan av. Svara rakt och tydligt på det jag frågar om. Det är vanligt att vilja gå in på många sidospår men det är bara dina försvar som talar. Det är viktigt för processen att du svarar direkt på frågorna.

2. Prata i nuform och fokusera på det som faktiskt hände. Försök att inte gå in i tolkningar åsikter och analyser. Jag vill ha objektivitet riktiga detaljer som om du berättar vad en videokamera spelade in utan att tolka eller tro att jag ska veta vad som hände. Om du faller in i förklaringar påminner jag dig vänligt det är helt naturligt. .

3. Det är helt normalt att du kan känna obehag under vårt arbete. Det betyder att vi arbetar med just de känslor som inte fick utrymme när du var yngre. Jag lämnar dig inte ensam i processen jag vet av egen erfarenhet hur det kan upplevas. Du kan känna dig säker hos mig och om du väljer att inte gå vidare så är det alltid ditt beslut. Jag kliver inte över dina gränser.

 

Känslor behöver få komma ut och bli uttryckta.När vi inte gör det fastnar de ofta som undvikanden instabilitet eller återkommande ohälsa.Själva smärtan upplevdes en gång det som finns kvar nu är minnet och det kan ses på ett nytt sätt.Det öppnar för att du kan känna annorlunda mer lättnad mindre bitterhet och kanske en mjukare kärlek till dig själv💚🌱

 

Jag är tacksam för att du låter mig följa dig i din process kring Terapi och självkännedom.Det liv du innerst inne längtar efter finns där och väntar på dig😉

En stor kram,

Davinia Andersson

certifierad med Master i Bioneuroemotion®

Låt mig vägleda dig när du inte vet var du ska börja idag

Ett gratis förslag!