Terapisamtal Hageby
Ett gratis förslag!
See the Life in U med både samtal, reflektion och konkreta övningar kring stress och konflikter
See the Life in U
När både välmående och personlig utveckling får ta plats!
Hur går det till och vad behöver jag tänka på?
Det första jag vill göra är att gratulera dig till att du aktivt söker sätt att må bättre förstå dig själv och utvecklas som medveten person.Vi mår alla bra av fler medvetna ögonblick i livet❤.
Jag vill också beskriva vad som händer under en konsultation.När vi känner starka känslor är det kroppen som försöker kommunicera med omvärlden.Känslor är viktiga för att vi ska kunna agera och uppträda i vår vardag.Problemet kommer när det inte finns någon synlig orsak till att dessa känslor aktiveras du vill göra något men känslorna låter dig inte göra det du vill.Det kan ta formen av blockeringar rädslor överdrivna reaktioner beteenden du inte förstår upprepningar av felaktiga beslut med mera.När du vet vart du vill men dina känslor tar över och styr dig bort från ditt mål.
En session är i grunden uppbyggd kring tre olika delar:
1. Bakgrunden till konsultationen: Du börjar med att berätta vad du själv upplever som ditt problem. Ofta döljer det uttalade problemet ett annat underliggande problem vi har alla psykiska försvar och vi kan omedvetet lura oss själva när vi är under stress. Jag kommer att stötta dig i att hitta och tydliggöra sanningen bakom dina egna försvar. Hur går det till Kroppen visar alltid vad som egentligen pågår.Jag ställer frågor och observerar ditt kroppsspråk med hjälp av NPL tekniker.Det hör till att obehag kan dyka upp just innan sanningen blir tydlig.Jag är med dig hela vägen och du behöver inte vara orolig utan låta dig följa med och lita på mig.Psykiska försvar är en del av processen och vi kommer att hantera dem tillsammans.Jag speglar försvaren för dig så att du kan lägga märke till dem på ett nytt sätt❤
2. När vi har nått fram till den verkliga orsaken till ditt problem tittar vi på vilket budskap som finns i den. Du börjar se denna del av dig själv med nya ögon. Du lägger märke till hur den här informationen har skapats och hur du samtidigt bär på omedvetna delar av dig själv som nu kommer fram till ytan.
3. Vi ser tillsammans hur den här förståelsen spelar in i din vardag och hur den öppnar upp för lösningar du kanske inte sett förut💚🌱
Slutligen vill jag ge dig några viktiga riktlinjer inför en Bioneuroemoción ® konsultation:
1. Prata inte om saker runtomkring. Ge konkreta svar direkt på frågorna. Du kommer att vilja berätta om många saker men det är ett psykiskt försvar. Det är viktigt för processen att du svarar direkt på frågorna.
2. Försök att tala i nutid och vara så objektiv som möjligt. Undvik att hamna i långa förklaringar tankar och åsikter. Jag vill ha objektivitet riktiga detaljer som om du berättar vad en videokamera spelade in utan att tolka eller tro att jag ska veta vad som hände. Jag är med dig och påminner dig gärna om detta så det är helt okej om du glömmer ibland. .
3. Det är helt normalt att du kan känna obehag under vårt arbete. Det är ofta ett tecken på att vi kommer åt känslor som inte fått komma fram tidigare. Jag lämnar dig inte ensam i processen jag vet av egen erfarenhet hur det kan upplevas. Du kan känna dig säker hos mig och om du väljer att inte gå vidare så är det alltid ditt beslut. Jag går bara så långt som du själv väljer att gå just nu.
Känslor är avsedda att uttryckas.När de inte får komma ut kan de sätta sig som rädslor undvikanden eller långvariga besvär i kroppen.Smärtan har du redan gått igenom det som är kvar är minnet och minnet kan vi möta från en annan vinkel.Det öppnar för att du kan känna annorlunda mer lättnad mindre bitterhet och kanske en mjukare kärlek till dig själv💚🌱
Jag är tacksam för att du låter mig följa dig i din process kring Terapisamtal och självkännedom.Det finns ett liv du längtar efter och det väntar tålmodigt på dig😉
En kärleksfull kram,
Davinia Andersson
med Master i Bioneuroemotion®
- Best sustainability
- Modern methods
- Health and safety
- Certified Technician